10, 9, 8

October 11, 2011

Tio bästa;
Bästa kompisen – Jag har på riktigt ingen “bästa vän” och därför vet jag inte exakt hur jag ska svara på detta. Kristina är nog en utav mina bästa vänner med tanke på att jag kan prata om det mesta med henne och jag träffar nog henne oftast av mina vänner som finns utanför skolan. Samtidigt så skulle jag vilja säga Frida bara för att hon har funnits där sålänge. Oavsett om vi inte pratar på ett tag så är allting precis som vanligt när vi väl träffas och vi förstår varandra så himla bra. Jag älskar allting med henne och jag älskar att vi delar så många intressen och åsikter. Även om vi inte delar en åsikt så gör det ingenting, vi respekterar varandra! Så jag tror att jag säger Frida.
Bästa bilen – Ska jag vara nördig? Min far och hela min släkt på hans sida är ett fan av Opel och det är allt som gäller i deras värld. Jag tror inte min pappa skulle låta mig köra någon annan bil faktiskt. Så därför tänker jag säga Opel. Fast Ford Mustang är det inte heller några större fel på!
Bästa pussen – Jag tror att mina favoritpussar tillhör en person som heter Erik.
Bästa djuret – Oj, svår fråga! Egentligen tycker jag inte om djur. Jag har dock ägt en katt som heter Elvis, han var speciell. Jag kunde berätta allt för honom och han betedde sig aldrig som en katt, han var mer lik en människa. Han sov alltid bredvid mig på huvudkudden och han spann aldrig, han snarkade. Jag var tvungen att lämna bort honom när vi flyttade och jag saknar honom så mycket. Pga honom gillar jag katter, annars är jag inte ett jättestort fan av katter.
Bästa förebild – J.K Rowling! Behöver jag ens säga något om detta? Kvinnan är fantastisk på alla sätt och vis.
Bästa jobbet – Jag tycker om mitt jobb som fotograf & egenföretagare. Vad mer kan man önska sig som sjuttonåring?
Bästa konserten – Melody Gardot, Dalhalla, 24 juli 2010! Words can’t explain.
Bästa dagen – Hur kan man välja en dag ur livet som är den bästa? Det är omöjligt.
Bästa klädesplagget – Jeans! Hur kan man inte välja jeans? Det är bekvämt, snyggt, varmt och otroligt användbart.
Bästa tv-programmet – Oj vad svårt! Grey’s Anatomy, Pretty Little Liars, Vampire Diaries, The Big Bang Theory osv…

Nio senaste;
Senaste alkoholdrycken – Har aldrig smakat alkohol i hela mitt liv, så ja, det finns väl inte något svar på denna fråga.
Senaste bilfärden – Jag åkte hem från Friskis & Svettis idag kl 19.02!
Senaste filmen du såg – Jag kollade på The Heartbreaker tidigare denna kväll.
Senaste telefonsamtalet – Min mor och jag pratade litegrann på eftermiddagen.
Senaste kramen – Elin kramade mig igår efter ett jympapass på Friskis. Mmmh, svettkramar är underbara!
Senaste spelade CD;n – Någon blandskiva som ligger i CD-spelaren som finns i vardagsrummet.
Senaste pussen – Antagligen mamma eller Molly.
Senaste gången du grät – Jag kan inte gråta, knappt. Jag gissar att det var något halvdant gråtande förra veckan.
Senaste måltiden – Jag åt middag vid 17-tiden.

Åtta “har du någonsin”;
Dejtat en av dina bästa kompisar – Nej det har jag nog aldrig gjort.
Blivit uppraggad av en nära väns pojkvän/flickvän – Nej det tror jag inte.
Blivit kär vid första ögonkastet – Inte kär, men lite småförälskad.
Fastnat med blicken i någons urringning – Garanterat!
Fått ditt hjärta krossat – Inte krossat, lite småsprickor bara.
Haft ett one-night-stand – Nej, aldrig.
Sagt att du älskar någon utan att du menar det – Med viss ironi i rösten, ja.
Ätit sushi – Nej.

3 Responses to “10, 9, 8”

  1. Leone Says:

    sv: engelska 11:10-13:20 sen matte 13:30-14:40 D: men efter det är jag fri haha (a)


  2. Sv: Tack så hemskt mycket Jennifer!! Det värmer jättemycket att någon utomstående ger stärkande ord. Så tack! Hoppas att allt är bra med dig, det var längesen vi sågs nu. :)

    Kram<3

  3. Rebecca Rehn Says:

    Det är så roligt att läsa listor! :)


Leave a comment